Monday, May 19, 2014

Zinnirah dan baby baru

Tahniah buat Zinnirah.Sweet betul dengan baby baru yang memang comel dan gemuk giler!!Percaya tak, biasa orang yang baru dapat baby, akan murah rezeki. Tak taulah kebetulan atau tidak, tapi dah selalu terjadi. Alhamdulillah sihat walafiat baby zin tu. , aku memang tabik spring dekat ibu-ibu yang beranak. Sakit yop aku tengok proses nak beranak ni.
Ada orang, bila anak semakin ramai, dia jadi lebih rajin dan kreatif merencana perbelanjaan, tabungan, dan teroka peluang yang macam-macam. Itu yang rezeki pun datang melimpah-limpah.
Bila kita dah sebati dengan sikap positif untuk berusaha lebih kuat, maka banyak lagi peluang tambah rezeki yang kita bakal perolehi insyaAllah. Kita kena ingat, kadang tu ada juga keluarga yang susah, miskin dan serba kekurangan mempunyai anak yang ramai tapi rezeki tak bertambah jugak. Jangan pulak kita tengok buat tak faham. Kalau kita yang ada lebihan rezeki ni tengok sebelah mata saja, mereka memang akan lebih merana.
Rezeki mereka sebenarnya mungkin datang melalui bantuan kita dan masyarakat sekeliling. Itu kita kena faham, bukan salahkan mereka dengan tuduhan “beranak je tau, tapi nak bagi makan anak tak tau”.
So, jangan serik tambah anak lagi yop hehe.. bagi yang belum atau bakal berkahwin tu, selamat menambah ummat nabi Muhammad, rezeki anak pasti ada :) Jom layan gambar cute diorang .....



No comments:

Post a Comment