Tuesday, September 3, 2013

MERDEKA KAN DIRI DARI NAFSU

janji kami agar malaysia menjadi negara islam yang sebenarnya

"Cintailah MALAYSIA tanah tumpah darah kita Madinah kedua negaraku;MALAYSIA.MALAYSIA Negaraku yang Tercinta Tempat Aku Dilahirkan Dan Dibesarkan.Jagalah Kedaulatan Dan Keamanannya.Cintakan Tanah Air Sebahagian Dari Iman.Menjaganya adalah satu kewajiban.Cintailah ia seperti kita Mencintai diri kita.Jangan sampai Ternoda"
Begitulah serba sedikit yang aku petik dari guruku tentang macamana sebenarnya tanggungjawab kita pada NEGARA dan BANGSA.sempena merdeka baru ini aku turut sama datang menyasikan konsert islamic sempena merdeka.biasa malam merdeka lepak mana bro....dataran,karoeka,putra jaya..dan macam lagi tempat yang aku rasa kalau datang pun membazir je,pasal traffic jem yang teruk gila.bosan dan menyusahkan,lansung tak menguntungkan diri.

aku direzkikan menyasikan konsert medeka yang memberi kesan pada diri aku ini.bertapa aku masih belum medeka kan diri aku dari nafsu yang sangat jahat yang selalu menganggu aku.sebelum ini makna merdeka aku ingat hanya pada bumi Malaysia yang bebas dari penjajah.rupanya ia lebih pada merdekakan diri yang selalu lalai dan lupa pada ALLAH.Tuhan yang menjadikan sekalian makhluk.perasaan dan rasa2 itu aku tak dapat nak kongsi kan kerana aku tak sampai tahap naik syeikh nak jelaskan.korang boleh la layan foto yang aku tembak pada malam yang berbahagia itu.

bro?kalau jadi PM nanti turunkan harga minyak boleh.

sebelum bersuara,niat dalam hati.moga dibantu

gelagat background mengewdik-gedwdik.

misteri congga playing

misteri drummer playing.

biasa kan ader wink-wink dalam foto,baru nampak menarik.

penuh semangat makcik nie.hMMMM-hMMMMM

menumpang berkat camera orang lain untuk dapatkan hasil yang berlainan

rapper tersenyum bersama tetamu dari jordan

merdeka islamic konsert punya pasal.semangat ala gitu

generasi baru.moga mereka menjadi pelapis perjuangan

kalau 100 tahun lagi,lelaki misteri nie boleh jadi lagenda tak?

antara gerai yang  jual makanan dan minuman

barang lain pun ada juga

kibarkan jalur gemilang

teater 

tarian sufi,lampu sportlight shot kat muka dia,sbb tu nampak macam muka suci

antara tetamu yang datang

sudut hujung.

BEGITULAH SERBA SEDIKIT MOGA AKU JADI ORANG YANG TERPELIHARA HENDAKNYTA.AMIN

No comments:

Post a Comment