Monday, June 3, 2013

LOVE AND CARE CAFE

AUTHENTIC HALAL MALAYSIAN CUISINE

ALHAMDULILLAH,Terima kasih RSA,aku direzkikan lagi untuk menaip dan menceritakan perjalanan aku dibumi western aussie,Lama rasanya aku tak PUBLISH,disebabkan aku x banyak sangat nak pegang lappy,ENTRI aku kali ini aku nak ceritakan cafe ISLAM,dibumi australia,dibawah naungan syarikat GLOBAL IKHWAN SDN.BHD.Kalau nak cari cafe yang tak halal memang banyak,merata ade,tapi disebabkan aku Muslim,kena cari la kedai Muslim.yang aku terkejutnya GISB,kat ceruk-ceruk mana pun diorang ade buka cafe,10 minit dari bandar PERTH CITY,LOVE AND CARE CAFE terletak di city of subiaco Market.

Aku memasuki market,biasa rasanya,cuma masa tu,sejuk sampai kaki aku mengigil,sebab aku pakai pakaian xde cover body sangat.

Kalau kat malaysia macam pasar selayang atau pasar besar gombak,lebih kurang.yang aku tengok.banyak gila buah,dan macam 2 lagu jualan barang.berbondong2 jugak orang datang.Kebanyakkan pejual bangsa kulit putih dan bangsa cina.

Dibuka setiap jumaat,sabtu dan ahad,kalau kat malaysia,biasa pagi-pagi orang akan cari sarapan,nasi lemak dan roti canai,aku masa tu tak sarapan lagi,korang tengok la apa yang aku jumpa.
ade macam kat malaysia x

satay

popia dan karipap pun ade

amacam,ada macam kat malaysia tak,sini kat australia tau,bukan kat malaysia,kalau kat malaysia,merata ade,siapa yang jual,terubat juga rindu nak makan nasi lemak,memang aku bedal sampai licin.Tengok la cafe dia...





Rasa bangga beb,orang melayu pun mampu bukak cafe kat bumi kafir,Amacam nampak tak,xkan x nampak lagi,kalau xnampak memang korang punya screen ade masalah,amacam power tak GISB,dicelah-celah bumi freemason pun diorang boleh buka cafe islam,ramai juga datang makan kat sini,orang malaysia yang rindu makan makanan malaysia,boleh datang makan kat sini,mat saleh pun x kurang banyaknya,Antara makanan yang dijual




Jangan terkejut,dengan harga,kat sini memang kos hidup tinggi,kat mana-mana pun harga macam tu,Jangan dibandingkan dengan harga malaysia,xmakan nanti,Tapi bukan itu yang aku nak ceritakan yang aku nak ceritakn,pasal GISB,macamana diorang boleh bukak cafe kat tengah-tengah city of subiaco,yang aku tahu,diorang kat mana-mana pun ade bukak cafe,cuma aku x sangka dalam market yang majoritinya orang kafir.Jawapannya ade dalam diri masing-masing aku xnak ulas panjang.pasal aku bukan pensyarah.ade jugak barangan lain.tengok foto nie






 
antara foto yang sempat aku tembak,banyak lagi,tapi kalau aku share semua,xbest la,korang kena datang sendiri la,baru la syok.

No comments:

Post a Comment