Sunday, October 6, 2013

starting........


untuk sekian lama.didalam usia aku yang sebenarnya muda lagi.dan belum cukup matang untuk aku memasuki alam photographer secara bisnes.untuk permulaan ia hanya hobi yang biasa.rata-rata anak muda zaman sekarang memang meminati tembak menembak gambar.macam aku sendiri,tapi banyak yang menjadikan sebagai hobi sampingan ketika keluar bersama ahli keluarga atau kawan. 

setelah beberapa kali aku mencuba aku rasa.tiba masa aku mulakan hari-hari didalam bidang fotografi lebih kepada perniagaan seperti wedding,model,baby dan dll.gambar berkonsep portrait.Rata-rata kita suka mengabadikan kenangan itu dalam sekeping gambar.gambar yang boleh membuat kita menangis dan ketawa mengenangkan saat-saat ia berlaku.jadikan ia memori yang sangat berharga. Di kesempatan ini,aku ingin jadikan ia satu perniagaan fotografi.terlalu ramai fotographer yang hebat diluar sana.aku perlukan sesuatu yang lebih kedepan dan lebih segar supaya dingat oleh mannusia buat masa yang lama.

Ia sebagai satu titik permulaan untu aku lebih kedepan,tidak perlukan modal.tapi perlukan permulaan,kalau dah ade sejuta pun kalau tak bergerak.tak guna jugak kan. 

Minat fotografi bukan setakat melabur untuk beli gear mahal-mahal, yang paling penting sebenarnya melabur untuk ilmu. Lainlah korang jenis mak bapak kaya beli kamera untuk suka-suka. Tapi yang membaca blog ni saya pasti kebanyakkan nak dapat pulangan dari pelaburan beribu-ribu membeli DSLR. Kan, kan?  

aku harap STARTING ini aku lebih kedepan dan kedepan lagi walau sebenarnya banyak yang belum aku tahu?tapi bagus juga biar lambat asal selamat.jangan sembang sampai pokok tumbang tapi kat situ jugak.^^



No comments:

Post a Comment