Monday, April 22, 2013

mula-mula aku pakai camera

haha,aku pun manusia biasa,makin besar,makin pandai,makin cakap banyak,makin nak mencuba benda baru,aku ade cerita jugak,cerita waktu awal2 aku minat pada photography,haha,ade masa yang panjang,aku nak menaip,

4 tahun lepas,time aku 16tahun rasanya,aku xtahu pun yang aku nie ade bakat,hehe,poyo je,aku ade ikut komuniti,nak cakap pun segan,nanti korang gelak pulak,cakap aku macam budak2,dalam underground tu,aku la yang paling suka pegang camera,waktu tu pakai compaq je,huhu,aku la yang punya,

hari demi hari,kawan2 aku yang macam2 gaya,itulah yang membuat kan aku aktif,,,,,macam2 idea dalam otak aku timbul,thanks kawan2 bagi aku semangat,entah mana lah kawan2 komuniti aku,ade yang dah kawin rasanya,masa tu pakai compaq je,tapi aku dah hasilkan ribu2 gambar,time event2.klcc,bukit bintang,kuantan.pj dan macam2 tempat aku lupa,kami budak2 je,mana ade pakai camera dslr mcm bro2 yang hensem2,bukan amek  port sangat,nak beli x mampu,harga mahal2,duit cukup2 makan je,

hari demi hari,aku makin suka ambil gambar orang,sampai gambar aku pun xde,hohoho,tensen jugak la.masa tu aku ambil je semua gambar,tampa hirau kan,apa2,bila aku besar baru aku tahu,kalau nak ambil gambar,biarlah dia ade manafaat untuk kita,keluarga,lebih2 lagi untuk ISLAM,

dslr pertama aku pakai nikon d40,hahah murah2 je pun,bila dah pakai,aku ingat camera aku paling mahal.hahahaha,memang aku bawak pergi merata,naik bukit,masuk hutan,time tu aku masih muda,18 rasanya,aku bukan tau sangat istilah2 fotografi..apa lanscape,ap macro,bla bla bla,aku main sebat je,janji cantik,aku panjat rumah atok aku,semata nak tangkap gambar SUNSET,uwahh cantik juga,perasan la aku ni,

bila makin besar aku mesti nak cuba yang lebih gempak.aku cuba ambil gambar event show.aku ikut ade seorang brader nie,dia minta aku tolong2 aje,dia x tau pn aku suka ambil gambar,sekali dia suruh aku pegangkan camera dia,hhoho.aku apa lagi,macam2 la gambar aku ambil,dekat 200 gambar jugak aku ambil,sbb aku mmg nak mencabar diri aku,brader tadi terkejut la..aku buat mcm harta aku pulak,masa tu camera dia,dia tengok gambar2 yang aku ambil,terus dia ajak aku kerja dengan dia,hohoho mmg xnk la aku,sbb aku ade hal yang perlu disettlekan,apa kata keluarga aku,dah la aku nie liar,suka lari2,oppssss,

1tahun kemudian,aku beli canon 600d,ade org cakap canon best,senang,mudah,dengan duit simpanan yang aku ade,korek2 la jugak,pasal aku bukan anak org kaya ,mcm korang,start aku pakai 600d la,aku belajar macam2 ilmu,dri brader2 yang sporting,dari internet x lupa jugak,baru la aku tahu ilmu2 basic,ilmu yang aku xkan lupa,sampai sekarang pun aku masih belajar,maklumlah baru 21,brader2 sume dah lingkugan 30an,takut betul aku,kalau duduk dengan diorang,ilmu tinggi2,kalau aku diam je,dengar dan belajar je la,malas nak cakap,nanti kena buli,....

camera terakhir aku yang terkini nikon d7000.hohoho agak susah jugak aku simpan duit,kaji2,,camera d7000,paling murah n power,murah2 pn 3000rm jugak,ramai brader2 pakai,aku test2 brader2 punya,,perkhhhh kualiti boleh tahan,aku  pn nak jugak la,hahahaha,aku pn nak tingkatkan diri aku jugak,aku xnak yang lama,mesti nak kedepan kan,kalau dari dulu sampi sekarang sama je buat ap..cukup la sampai sini,aku akan sentiasa belajar,kalau korang ade ilmu,kongdi2 kan lah kat aku,supaya aku lebih pandai utk akan dtg,,,,,aku nak sangat jadi yang terbaik,haha,ssbb hidup ini sekali,kalau kita manafaat kan hidup.rugi la woiiii???semoga gambar yang aku ambil akan datang,aku manafaat utk islam,aminxxx....

Add caption

No comments:

Post a Comment