Thursday, January 23, 2014

Tak sedar diri?

Aku nak cerita pasal fotografi buka pasal dunia dan akhirat sudah sedia maklum yang aku bukan ustaz dan setiap perkara memang kena kaitkan dengan akhirat.nanti ade pulak yang cakap aku ini jahil.dan semestinya aku masih jahil.pendapat aku photographer boleh di kaitkan dengan bakat.atau pun memang ade dalam diri seseorang.

Kita kena ukur kemampuan diri dan kebolehan baru boleh mencapai impian.bagi saya untuk kawan2 fotografi adelah bidang seni yang tak semua orang ade kebolehan tersebut.belum tentu seorang yang ade kamera yang canggih akan mendapat hasil yang baik.tapi camera dan lens yang canggih memang aset untuk photographer.untuk mendapatkan hasil yang berseni dan lebih baik.

Cuba bandingkan hasil kita dengan orang lain.jumpa mereka yang lebih lama dalam bidang fotografi.belajar sesuatu dari mereka.sejujurnya saya sendiri pun masih belum mendapatkan hasil yang sangat baik.saya rasa teruk dan saya x gelarkan diri saya seorang photographer.nak ke tahap itu sangat jauhnya.ia adalah jiwa dan diri.camera itu dijadikan jiwa.cakap memang la senang.dan saya nak dapatkan pengalaman yang gile tu.

Ramai diantara kita menggelarkan diri photographer tapi Gambar hanya standart handphone dan di edit dalam Komputer dan itu sangatlah teruk!!biar orang yang menilai.jangan menggelarkan Diri sendiri.seolah kita syok sendiri dan perasan.perjalan masih muda dan jauh.terus nk jadi hebat memang tak layak lansung.....

No comments:

Post a Comment