Thursday, May 23, 2013

24 FOTO at sorrento-hilarys boat harbour WESTERN AUSSIE

Sorrento
Australia Barat
Sorrento adalah sebuah bandar pinggiran pantai utara Perth, ibu kota Australia Barat di kawasan kerajaan tempatan Kota Joondalup. Di sudut barat laut adalah Pelabuhan Hillarys Boat, yang dibina pada 1980-an.

Alhamdullilah hari ke6 aku dibumi aussie,aku pergi pula di Pelabuhan Sorrento.kat mana tu,tah la,yang aku tahu kat western aussie,kalau kat malaysia macam kat Pantai telor Chempedak la lebih kurang,boleh mandi,dan tempat kapal berlabuh,bukan kapal besar pun,kecil je,kalau kapal macam dalam filem titanic tu,memang aku x pergi lagi,kalau dah ge,aku buat entri lain huhu.

COOL jugak la tempat tu,bersih je,air pantai korang tengok macam biasa je broo,jernih airnya,buat kita geram je,kalau masuk,kejang kaki,memang x tahan.kenapa xtahan,sebab sejuk la bro,aku tak mandi pun,aku renung je,sambil tembak-tembak foto,korang cuba amek air dalam peti ais buat mandi,macam tu la lebih kurang,korang xcaye,datang la sini.orang kulit putih mandi relaks je,aku rasa diorng sejuk jugak tu,tapi mungkin dah biasa kan,kita biasa kat malaysia,mandi laut panas je.best la jugak tempat tu,santai,kalau nak berjogging pun ok,nak membeli belah pun ok,nak tembak foto Lanscape pun ok.

Tempat dia santai.ade port-port makan lagi,pantai dia xde la besar,tpi bawak family tu,boleh la,kalau ade anak kecil tu senang la nak tengok,burung-burung pun banyak berterbangan,kebetulan hari tu aku datang ade buat bbq  sikit,satay and ikan,mujur orang x ramai,kalau ramai,adoiiii,habis la aku,,cuci mata la nanti,xde la sesak sangat kan,senang aku nak tembak foto.korang layan la foto-foto yang aku tembak.



burung nie suka buat kacau

diorang dah sediakan port untuk bakar bbq

amacam jernih x

air dia pun jernih

jetty restaurant pun ade

port santai mat saleh

nie foto dari dekat

nie dari tepi

sini tempat membeli belah

port kapal berlabuh

mungkin homestay

dari depan tempat membeli belah,tepi pantai

kalau sesat,ade petunjuk.

italian restaurant pun ade.

cool x,tempat dia,langit pun biru

sempat tulis nama aku lagi

sini tempat jogging

lanscape dari tepi

lanscape style-style sikit huhu

batu dia pun cantik je,

boat mahal boleh park sini.

indahnya awan ciptaan tuhan

dah puas kacau orang,buat relaks je bird tu

simple lanscape
amacam,cantik tak alam ciptaan ALLAH,hah,kan dah cakap,kita kena bersyukur sebab tuhan jadikan bumi ini serba indah,kenapa tak caye,aku post semua foto natural,senang nak tengok,lagi pun aku masih belajar lagi,ok la,aku ade program skype nie,nanti ade entri lagi aku publish ok.

1 comment:

  1. cer kau tulis name aku kat pasir tu . mst lg nice . HAHA

    ReplyDelete