Wednesday, May 15, 2013

ESOK FLIGHT KE WESTERN AUSSIE

DOAKAN AKU DIBUMI AUSTRALIA

 Perth merupakan ibu negeri dan bandar terbesar di Australia Barat. Bandar ini juga adalah penduduk kawasan bandar keempat terbesar di Australia, dengan kadar pembesaran 2.1% adalah kini bandar utama yang cepat membesar di Australia. Perth diasaskan pada 11 Jun, 1829 oleh Kapten James Stirling sebagai pusat pentadbiran penempatan bebas Koloni Swan River. Sejak itu, Perth masih berfungsi sebagai pusat pentadbiran Kerajaan Australia Barat hingga kini.

SEBELUM 

******
SELEPAS

bawa aku pergi,laju laju laju lari dari malaysia,hoho main-main je la.penatnyaaaaaa malam tadi kemas bagasi,aku pun tak tahu nak bawak apa sebab aku mungkin lama kat sana,3bulan lama tak,jangan marah lama-lama nanti rindu.aku xde la exited sangat,sebab family aku memang oversea je memanjang.aku sendiri pun lama tak jumpa mak aku.hampir setahun oii,rindu kat mak aku kot,raya tahun lepas x sempat beraya dengan mak aku,tahun nie nampaknya sama la nasib macam tahun sebelum,aku kat western aussie,mak aku kat jordani.sedihnyaaaaa uwaaaaa,
sebab oversea punya pasal la.hampeh!aku pasrah,anak pejuang!,aku punggah semua barang,orang lelaki bukan pandai kemas sangat macam muslimah,campak dan sumbat je.jadi selepas kemas,''cantik tak",tahun nie aku pilih tema dress aku BLACK.itu pasal semua barang aku BLACK.tak macam tahun sebelum warna warni macam kpop gay.lagi-lagi la sekarang kat aussie masuk musim sejuk,memang kulit aku cantik la macam JANDA BERHIAS.

blog nie baru lagi,jadi aku cerita la cerita panas dan baru,cerita lama aku xnak share sebab dah basi,kalau nak cerita 10tahun pun xhabis,pejam celik sudah hari terakhir aku kat bumi malaysia untuk 2013,alhamdulillah tahun ni aku direzkikan meratau ke bumi australia pulak,negara kanggro dan koala.aku pun baru 21,masih muda,masih bergetah.atas permintaan lepas nie aku akan cerita pasal bumi aussie.jangan risau aku xkan guna bahasa mat salleh bila publish.bahasa jiwa bangsa.tak gituuuu,korang jangan nakal-nakal bila aku takde.aku tembak guna camera nanti.

aku akan rajin publish story about western aussie,tip-tip fotography san tentang aku.aussie nie negara kaya dengan lanscape,kalau pegi tak bawa camera,nyesal oii,aku bawak camera murah aku nak tembak foto KAW KAW kat sana,aku apa lagi akan share la dengan korang,tu pun kalau sudi baca blog aku.ok la,aku nak rehat,jumpa lagi SATURDAY.aku mungkin off blackberry ESOK,untuk seketika,tunggu aku on sim john 30dollar 6 bulan oii,murah kantapi 30 dollor tu gandakan 3 kali.persamaan dengan rm90,berbanding maxis yang line mcm %$#@..TUNGGU AKU!!

untuk edisi hari pertama di Perth,10foto yang aku tembak bila tiba di bumi perth,nantikan episod seterusnya! 
fligt aku "khamis 8.50am"

No comments:

Post a Comment