Saturday, May 25, 2013

RUMAH TOK YANG DIRINDUI

"kamu, kalau pergi mana jangan lupa kita hamba?"

 "tok bukan marah,tok sayang?sebab tok marah,tok sayang?"

"biar orang buat kat kita?jangan kita buat kat orang?"


Itu kata-kata TOK EMBUN,yang masih wujud di dalam ingatan aku,bertapa baik dan sayang nya tok pada aku,walau aku selalu buat pandai dengan tok,kadang2 merajuk dengan tok sebab tok marah,kadang2 tok pulak merajuk.sebab,buat x tahu dengan tok,kadang2 kacau itik,ayam tok,kadang2 buat degil,xnk dengar cakap tok.kebenarannya bru aku rasa sekarang.terima kasih tok,sebab bagi peluang aku tinggal di rumah tok,tanah yang brmula segalanya.

beruntungnya aku diberi nikmat dan peluang tinggal bersama tok,tapi aku x gunakan nikmat itu dengan sebaik mungkin,kerana aku masih mentah dan ego,rasa aku lebih pandai dari tok,nikmat hari-hari aku bersama tok,aku x guna dengan sebaik mungkin.aku tak kutip berkat yang ade pada tok dengan sebaiknya,ruginya aku sekarang,kita sudah berjauhan,aku sering lemah dan lembik dalam berjuang,sedang kan tok dah 100 tahun lebih,masih kuat ingatannya,masih kuat nak berjuang,masih kuat jiwa,banyak benda yang aku belajar dari tok,aku tak akan lupa apa yang tok ajar,walau aku pergi mana pun,walau x lama duduk dengan tok,tapi powernya roh tok,aku akan ingat,dan aku tahu tok akan sentiasa doakan aku,sebab tok orang yang sentiasa "INGAT DAN MENDOAKAN'" orang lain.

"salam rindu dan salam kemaafan untuk tok,dri que,minta maaf banyak-banyak?selama ini que tak jaga rumah tok dengan sebaik mungkin"

RUMAH TOK YANG DIRINDUI






itu sebahagian foto yang aku ambil semasa tinggal dirumah TOK masih banyak kekurangan,masih banyak yang perlu aku belajar,tapi sejujurnya,aku belajar banyak di rumah tok,segalanya bermula dari situ,

TERIMA KASIH TOK

2 comments: