Monday, May 20, 2013

satay keju yang awesome

alhamdulillah,aku dah 4hari di negara kanggro,negara yang jambannya xde paip air jenuh juga tu,lama2 biasa la,angkut air,kita org asia biasa tembak je guna paip,orang sini guna tisu.aku menetap di wandi dr,ladang ternak kuda,lebih kurang 45minit dri perth city.

entri aku kali ni,aku nak cerita hari kedua aku menetap di wandi drive,siangnya aku banyak rehat je,penat semalam tak habis lagi,malam pulak pendek,5,30 dah magrib.kalau kat malaysia pukul 7.30 baru magrib.biasalah malam yang sejuk,kita perut pun asyik lapar je,macam2 la idea dalam kepala nie,tah macamana aku terfikir nak buat satay keju,awesome oiii!!cuba korang sediakan barang2 nie...
satay mentah 

keju

sos abc,korang nak guna sos apa2 pun xpe,

senang je.korang bakar satay tu,sampai terbakar hangus,ehhh,gurau je,bakar sampai masak la,cam satay yang biasa korang makan tu.dh siap,korang letak atas pinggan, susun cantik2.letak keju dan taburkan sos,aku sarankan letak sos cili,memang perkhhhhh...pastu masukkan dalam microwave....biar dalam 1minit,jangan lama-lama,nanti keju cair sangt,xmenarik pulak,ini hasilnya......



amacam terliur tak.haha,ingat,sebelum makan baca doa dulu.........apa lagi ngapp..

2 comments: